De Volkswagen ID. Buzz bereikbaarder dan ooit, vanaf € 49.900

  • Nieuwe instapper: VolkswagenID. Buzz Pure met 59 kWh accupakket en maximaal 331 km** (WLTP) actieradius
  • Maximaal 165 kW snelladen: in 24 minuten van 10 naar 80%
  • Kenmerkende ID. Buzz-look in combinatie met ruimte voor vijf én veel bagage
  • Complete standaarduitrusting

Met de introductie van de nieuwe Pure-uitvoering is de Volkswagen ID. Buzz nu bereikbaarder dan ooit en voortaan al leverbaar vanaf € 49.900*. Naast comfort en luxe voor vijf biedt ook deze ID. Buzz veel bagageruimte en gebruiksgemak. Met zijn 125 kW (170 pk) sterke elektromotor en een 59 kWh accupakket breidt de ID. Buzz Pure het gamma aan de onderkant verder uit en vormt hij een logische aanvulling op de krachtigere Pro en extra sportieve GTX.

De nieuwe Volkswagen ID. Buzz Pure heeft een efficiënte, 125 kW/170 pk sterke elektromotor die goed is voor een maximumkoppel van 310 Nm. De acceleratie van 0-100 km/u vergt 10,7 seconden. In combinatie met het nieuwe 59 kWh accupakket biedt de ID. Buzz Pure een actieradius van maximaal 331 kilometer** (WLTP). Daarnaast is de accu aan de snellader met maximaal 165 kW onder ideale omstandigheden in slechts 24 minuten weer opgeladen van 10 naar 80%.

Alle ruimte voor luxe en veiligheid

Ook de nieuwe Pure-uitvoering heeft de herkenbare, sympathieke en nu al iconische Volkswagen ID. Buzz-look. Hij beschikt over 18 inch wielen, LED-verlichting voor en achter is eveneens standaard net als Park Distance Control met parkeersensoren voor en achter, waarmee parkeren en manoeuvreren eenvoudiger en veiliger wordt.

Veel ruimte, maximale flexibiliteit en een aangenaam hoge instap en zit zijn typische ID. Buzz-kenmerken. Alle vijf zitplaatsen zijn bekleed met fraaie Palladium Soul-bekleding. Zelfs met alle plekken bezet is er nog volop ruimte voor (vakantie)bagage. Uiteraard beschikt ook de Volkswagen ID. Buzz Pure over een digitale cockpit en infotainment van de nieuwste generatie. Het grote (32,8 cm) centraal geplaatste kleuren-touchdisplay van het Multimediasysteem Ready to Discover geeft snel en eenvoudig toegang tot veel (online) functies. Smartphones zijn draadloos te verbinden met App-Connect en draadloos op te laden. Voor maximaal comfort zijn Climatronic automatische airconditioning (2 zones,) en Keyless start en armsteunen voor de voorstoelen ook standaard. Cruise Control, Lane Assist en Front Assist met voetgangers- en fietsersherkenning dragen bij aan het hoge veiligheidsniveau

Pure, Pro en GTX

De nieuwe ID. Buzz Pure is er alleen als ‘korte’ uitvoering en vormt als nieuw instapmodel een logische uitbreiding van het gamma en is nu al te rijden vanaf € 49.900*. Na de Pure is er de ID. Buzz Pro met een 210 kW (286 pk) sterke elektromotor en nog meer luxe. De uitvoering met reguliere wielbasis heeft een 79 kWh accu en een actieradius van maximaal 459 kilometer** (WLTP). De ID. Buzz Pro is er ook met verlengde wielbasis, nog meer ruimte voor 5, 6 of 7 personen en heeft een 86 kWh accupakket, dat goed is voor een rijbereik van maximaal 485 kilometer** (WLTP). Het sportieve topmodel, de ID. Buzz GTX, onderscheidt zich met twee elektromotoren, een systeemvermogen van 250 kW (340 pk) en 4MOTION vierwielaandrijving. Ook de ID. Buzz GTX is er naar wens met een normale of verlengde wielbasis. In beide versies komen dynamiek en een sportief getinte, luxe standaarduitrusting samen. 

Elke nieuwe Volkswagen ID. Buzz wordt standaard geleverd inclusief 2 jaar volledige fabrieksgarantie, 8 jaar fabrieksgarantie op de hoogvoltaccu (tot maximaal 160.000 km) en tot en met 7 jaar onderhoud en APK.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.