SEAT bouwt meer dan een miljoen SUV’s

  • Arona absolute bestseller in het SUV-gamma van SEAT
  • SEAT bouwt in zes jaar tijd en met drie modellen meer dan een miljoen SUV’s
  • De veelzijdigheid van de Arona, het offroad-karakter van de Ateca en de ruimte en het comfort van de Tarraco zorgen voor ongekende populariteit
  • 46% van alle in Europa verkochte auto's was vorig jaar een SUV, 5 procent meer dan in 2020

De SUV scoort en claimt jaar na jaar een groter marktaandeel. Sports Utility Vehicles waren vorig jaar goed voor 46% van de autoregistraties in Europa, 5 procent meer dan het jaar ervoor. Dit jaar verkocht SEAT zijn 1 miljoenste SUV, zes jaar na de introductie van het eerste model. Vorig jaar waren de Arona, Ateca en Tarraco met 192.100 eenheden al goed voor 49% van de wereldwijde verkoop van SEAT. Design, veelzijdigheid en een sportief rijgedrag spelen een essentiële rol bij de keuze van klanten voor deze SUV’s.

De 1 miljoenste SEAT SUV die recent van de band liep was een Arona. Sinds de lancering in 2017 is SEAT’s eerste stads-SUV uitgegroeid tot de populairste auto van het merk, met 481.585 verkochte exemplaren wereldwijd. Met name in thuisland Spanje is de Arona een bestseller; vorig jaar was het zelfs de eerste keer dat een SUV de bestverkochte auto van het land was. De Arona is zo populair geworden door zijn uitgesproken design, het innovatieve interieur, de nieuwste technologie met dynamische prestaties en zijn gunstige prijs-kwaliteitverhouding. 

Elegantie op elk terrein

Groot(s) ontwerp

De Tarraco is sinds 2018 de derde pijler onder het SUV-offensief van SEAT. Van dit model heeft het merk tot nu toe wereldwijd 88.820 exemplaren verkocht. De Tarraco was de eerste SEAT waarvan de naam door het publiek werd gekozen. Naast een trendsettend design wordt de Tarraco vooral geroemd vanwege zijn enorme ruimte, met een interieur dat plaats biedt aan maximaal zeven personen en een bagageruimte van zelfs 1.775 liter als de achterste twee zijn neergeklapt. Bovendien zorgt zijn verhoogde zitpositie voor een ‘King of the Road’-gevoel, zonder dat het afbreuk doet aan zijn sportieve rijgedrag. Net als bij de Ateca is Duitsland de grootste markt; 29.000 Oosterburen kozen voor het model.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.